17 Mart 2015 Salı

daha iyi olmaz mıydı?

Tıp fakültesindeki 6 yıllık eğitim sürecinde hocalarımızdan en çok duyduğum sözler
" önce anemnez ",  " anamnez tanının yarısıdır " ve anamnezin kutsallığı üzerine söylenmiş benzeri çarpıcı sözlerdi. Bu sözlerin doğruluğunu tartışacak değiliz tabiki amma velakin eğitim amacıyla söylenen bazı sözler kimi zaman o kadar çok tekrarlanıyor ki, bir süre sonra o sözü her duyduğunda insanın tüyleri diken diken oluyor.

TUS sınavını atlatıp tam klinikten, hasta muayene etmekten ve anamnezden kurtuldum derken Patoloji'de de benzer bir motto ile karşılaştım. Hangi toplantıya gitsem, hangi eğitime katılsam morfolojinin önemine dair kutsayıcı sözlerle illaki karşılaşıyorum. Ne yalan söyleyeyim o anlarda öğrencilikten kalma alışkanlıktan mıdır bilinmez ama tüylerim diken diken oluyor.

Anlaşılan o ki tıp eğitiminde ve Patoloji'de motto yapılası çok önemli başlıklar mevcut. Madem bu konuda bu kadar büyük bir ihtiyaç var bir katkıda ben sunmak isterim. Buyrun bunlar da benden ...

TV'de şöyle reklamlar çıksa ...
Ağrı Dağına Morfoloji yazsak ...
Sevdamızı göklere yazsak ...

Herşey daha iyi olmaz mıydı ???

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder